Publiczna Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Suchej odbyła maraton czytelniczy 6 października 2022 roku. W tym dniu w akcji czytelniczej wzięli udział wszyscy obecni uczniowie i przedszkolaki, tj. 53 osoby oraz wszyscy obecni nauczyciele, specjaliści i pracownicy niepedagogiczni (18 osób). Razem mieliśmy 71 czytelników. Pasji czytelniczej oddawaliśmy się w dziewięciu kręgach tematycznych.
Oddział przedszkolny wraz z paniami opiekunkami pod hasłem „Wierszykowo – rymowankowo” poznawał klasykę polskich wierszy i rymowanek, m.in.: utwory Marii Konopnickiej, Aleksandra Fredry, Stanisława Jachowicza, Juliana Tuwima, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Władysława Bełzy, Ignacego Krasickiego, Jana Brzechwy.
Uczniowie klas I – III wraz ze swoimi wychowawcami przebywali w krainie baśni zafascynowani magią świata braci Grimm, Hansa Christiana Andersena…
„Fantastycznie” czytali „Hobbita, czyli tam i z powrotem” czy „Opowieści z Narnii” uczniowie klas IV – VI wraz z dyżurującymi nauczycielami.
Najstarsze roczniki, to jest siódmo – i ósmoklasiści, czytając „Zemstę” Aleksandra Fredry z podziałem na role, „Szatana z siódmej klasy” Kornela Makuszyńskiego i „Dynastię Miziołków” Joanny Olech, udowadniali, że „Z lekturami też wesoło”. Nad ich czytelnictwem czuwał nauczyciel polonista.
Pracownicy kuchni zgłębiali „Literaturę praktyczną”, m.in.: „Księgę przysłów”. Aby łączyć przyjemne z pożytecznym, podczas posiłku na stołówce uczniowie słuchali bajek terapeutycznych pod hasłem: „Terapeutycznie”. W portierni swoją siedzibę mieli „Poszukiwacze – detektywi” przy esejach Wojciecha Tochmana czy lekturze Dana Browna. W pokoju nauczycielskim czas spędzano „Refleksyjno – psychologicznie” przy literaturze głęboko intelektualnej (W. Kuczok, E. E. Schmitt, eseje z zakresu psychologii i pedagogiki), a sekretariat był „Przygodowem” z literaturą pełną zwrotów akcji (m.in. reportaże „Ryszarda Kapuścińskiego).
Cieszymy się, że nasza szkoła wzięła udział w tej pięknej akcji. Mamy nadzieję, iż wspólne czytanie było nie tylko niesamowitym przeżyciem, integracją całej społeczności szkolnej, ale też trwałą inspiracją do takiej formy spędzania wolnego czasu.