ROK SZKOLNY 2025/2026
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Karolina Baran, Sylwia Kupis
Skład Samorządu Uczniowskiego
| Funkcja | Imię i nazwisko |
| Przewodnicząca | Gabriela Mital |
| Zastępca | Wojciech Jachimkowski |
| Członek | Jan Nowocień |
Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego powstał w oparciu o dotychczasowe doświadczenia
w tym zakresie. Jest on ściśle skorelowany z nadrzędnymi dokumentami normującymi pracę szkoły, a zwłaszcza ze Statutem Szkoły. Jest pochodną potrzeb uczniów zgłaszanych podczas kampanii wyborczej i działań proponowanych przez uczniów w toku spotkań z przedstawicielami samorządów klasowych, które odbywać się będą w ciągu całego roku szkolnego. Plan pracy na rok 2025/2026 uwzględnia wnioski z pracy z roku ubiegłego. Nadrzędnym celem pracy Samorządu Uczniowskiego jest wdrażanie uczniów do aktywnej, twórczej pracy, tak by praca ta stanowiła pole obywatelskiego wychowania.
Samorząd Uczniowski ma obowiązek (zgodnie ze Statutem Szkoły):
- współpracować z dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczna i Radą Rodziców;
- informować pozostałe organy szkoły o wszelkich planowanych lub podjętych działaniach i decyzjach;
- przyjmować od uczniów opinie i wnioski o pracy szkoły;
- pomagać w sprawowaniu pieczy i nadzoru nad należytym i sumiennym wykonywaniem obowiązków ucznia;
- opracować „Plan pracy Samorządu Uczniowskiego” zgodnie z propozycjami i potrzebami uczniów;
- pośredniczyć w rozwiązywaniu trudności napotkanych przez poszczególnych uczniów;
- pomagać rozwiązywać wszelkie sprawy sporne powstałe pomiędzy nauczycielami a uczniami;
- występować w obronie słusznych interesów ucznia;
- opiekować się uczniami młodszymi i słabszymi;
- włączać się do działań na rzecz społeczności lokalnej
- przestrzegać zasad współżycia społecznego;
- dbać o wygląd szkoły i jej otoczenia.
Samorząd Uczniowski realizuje także zadania zawarte w planie wychowawczym i profilaktyki szkoły. Szczególnie zwraca uwagę na:
• Znajomość przez dzieci swoich praw i obowiązków
• Kształtowanie odpowiedzialności za podejmowane zadania
• Dbałość o mienie szkolne i bezpieczeństwo w szkole
• Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w salach lekcyjnych, na korytarzach,
na terenie szkoły i poza nią
• Kształtowanie postawy zdrowego odżywiania się i preferowanie zdrowego trybu życia
• Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów po przez wyrabianie poczucia odpowiedzialności za podjęte samodzielnie zadania
• Tworzenie warunków indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych
• Tworzenie silnej więzi między wszystkimi uczniami
• Rozwijanie świadomości ekologicznej
• Podtrzymywanie tradycji świątecznych, patriotycznych, kultywowanie pamięci o bliskich i ważnych postaciach
• Włączenie rodziców w sprawy szkoły
• Zorganizowanie aktywnych form wypoczynku
• Kształtowanie postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach
z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym.
