PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

ROK SZKOLNY 2025/2026

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Karolina Baran, Sylwia Kupis

Skład Samorządu Uczniowskiego

FunkcjaImię i nazwisko
PrzewodniczącaGabriela Mital
ZastępcaWojciech Jachimkowski
CzłonekJan Nowocień

Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły.

Plan pracy Samorządu Uczniowskiego powstał w oparciu o dotychczasowe doświadczenia

w tym zakresie. Jest on ściśle skorelowany z nadrzędnymi dokumentami normującymi pracę szkoły, a zwłaszcza ze Statutem Szkoły. Jest pochodną potrzeb uczniów zgłaszanych podczas kampanii wyborczej i działań proponowanych przez uczniów w toku spotkań z przedstawicielami samorządów klasowych, które odbywać się będą w ciągu całego roku szkolnego. Plan pracy na rok 2025/2026 uwzględnia wnioski z pracy z roku ubiegłego. Nadrzędnym celem pracy Samorządu Uczniowskiego jest wdrażanie uczniów do aktywnej, twórczej pracy, tak by praca ta stanowiła pole obywatelskiego wychowania.

Samorząd Uczniowski ma obowiązek (zgodnie ze Statutem Szkoły):

  1. współpracować z dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczna i Radą Rodziców;
  2. informować pozostałe organy szkoły o wszelkich planowanych lub podjętych działaniach i decyzjach;
  3. przyjmować od uczniów opinie i wnioski o pracy szkoły;
  4. pomagać w sprawowaniu pieczy i nadzoru nad należytym i sumiennym wykonywaniem obowiązków ucznia;
  5. opracować „Plan pracy Samorządu Uczniowskiego” zgodnie z propozycjami i potrzebami uczniów;
  1. pośredniczyć w rozwiązywaniu trudności napotkanych przez poszczególnych uczniów;
  2. pomagać rozwiązywać wszelkie sprawy sporne powstałe pomiędzy nauczycielami a uczniami;
  1. występować w obronie słusznych interesów ucznia;
  2. opiekować się uczniami młodszymi i słabszymi;
  3. włączać się do działań na rzecz społeczności lokalnej
  4. przestrzegać zasad współżycia społecznego;
  5. dbać o wygląd szkoły i jej otoczenia.

Samorząd Uczniowski realizuje także zadania zawarte w planie wychowawczym i profilaktyki szkoły. Szczególnie zwraca uwagę na:

• Znajomość przez dzieci swoich praw i obowiązków

• Kształtowanie odpowiedzialności za podejmowane zadania

• Dbałość o mienie szkolne i bezpieczeństwo w szkole

• Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w salach lekcyjnych, na korytarzach,

na terenie szkoły i poza nią

• Kształtowanie postawy zdrowego odżywiania się i preferowanie zdrowego trybu życia

• Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów po przez wyrabianie poczucia odpowiedzialności za podjęte samodzielnie zadania

• Tworzenie warunków indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych

• Tworzenie silnej więzi między wszystkimi uczniami

• Rozwijanie świadomości ekologicznej

• Podtrzymywanie tradycji świątecznych, patriotycznych, kultywowanie pamięci o bliskich i ważnych postaciach

• Włączenie rodziców w sprawy szkoły

• Zorganizowanie aktywnych form wypoczynku

• Kształtowanie postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach

z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym.